
HELT SLUT MED 1000-KRONESEDLEN
Mandag den 1. juni er det definitivt slut med 1000-kronesedlen, så skulle der have været en i skuffen, er den forhåbentlig blevet vekslet.
Det seneste år har vi ikke kunnet bruge sedlen til at betale for varer i butikkerne, men det har været muligt at få vekslet til gangbare sedler hos Nationalbankens 3 udvalgte vekselkontorer i København, Århus og Odense.
Det har ført til lange køer, så Nationalbanken har åbnet for online registrering af sedlerne, dog med samme frist, 31. maj.
Tekst: Connie Christensen - Foto: Henrik Ploug







